Филтриране

Добавка за

Добавка за

Производител

Производител

Антифриз

Има 28 продукта.

Оценете Антифриз от MAXCAR
Рейтинг 4.7 от 78 отзив/а

Често вида на антифриза се определя по оцветяването му и се смята например, че G11 е зелен, а G12 червен. На пазара обаче се срещат и модели, като G12+ или G12++, които са в лилаво. В тази връзка понякога чуваме въпроси от сорта на: може ли да се смесва един цвят с друг и въобще какво означават въпросните обозначения, кога трябва да се сменя и т.н. По-долу ще се опитаме да отговорим накратко на тези въпроси.

Видове антифриз

Обозначението G е въведено преди време от концерна VW и незнайно как се е превърнало в стандарт за означаване на тези течности, като след буквата има поредна номерация.

  • G11 е зелен. Той е базиран на неорганични вещества - силикати, фосфати, борат, натрий и нитрати. Този тип препарати обаче вече се считат за морално остарели и несъответстващи на изискванията на съвременните двигатели;

  • G12 е червен със съдържание на специални органични карбоксилни киселини или карбоксилатен пакет от добавки. Дълготрайността му е до 5 години;

  • G12+ е с виолетов отенък и ако G11 и G12 не е препоръчително да се смесват един с друг, то G12+ може да се меша и с едните и с другите. Възможна е обаче известна загуба на антикорозионни свойства, така че е добре да се подмени по-рано;

  • G12++ е виолетов и е изготвен на базата на лобридни и биполярни технологии, чийто пакет от добавки съдържа органични инхибитори в комбинация със силициеви съединения. Температурата му на кипене е до 135°C и е позволено да се смесва с G11, G12 и G12+;

  • G13 е възможно също да е във виолетов цвят и е базиран на глицеринова основа с пакет от органични добавки. Препоръчва се подмяна поне на всеки 5 години.

Смяна на антифриз

Процедурата по подмяната е изключително проста и не изисква специфични познания. За начало е необходимо да споменем, че смяната е нужно да се извършва на студен двигател, тъй като обикновено препарата е нагорещен до около 100 градуса.

Потърсете капачката на радиатора и я свалете. После потърсете пробката за източване и я махнете, добавяйки предварително под нея съд, в който да изтече старата течност. Хубаво е докато чакате източването да проверите и здравината на маркучите в системата за напуквания и при необходимост да подмените дефектиралите.

Преди наливането на новата течност е добре системата да се промие от различните отлагания, напълвайки я с дестилирана или филтрирана вода. Двигателя се запалва и се изчаква да загрее до работна температура. После се изключва и оставя да изстине. Водата се източва и вече може да се налее новият охлаждащ препарат.

Защо да изберете нас

Защото ние гарантираме професионално обслужване, висококвалифицирани консултанти, които са на ваше разположение в работни дни и гарантиран произход на стоките. Всичко това, съчетано с изключително конкурентните цени и лесната за работа платформа, прави пазаруването приятно и изгодно, така че свържете се с нас и не ни жалете! Очакваме Ви!

Виж още Скрий

Предлагаме експресна и сигурна доставка до: София, Пловдив, Варна, Ловеч, Бургас, Добрич, Стара Загора, Хасково, Смолян, Шумен, Сливен, Разград, Плевен, Монтана, Видин, Силистра, Търговище, Кърджали, Кюстендил, Габрово, Враца, Велико Търново, Пловдив, Русе, Благоевград, Пазарджик, Ямбол, Перник и други. Ние доставяме дори до най-малките села.

София, ул. Пирин 58

0882 66 79 00

София, бул. Сливница 259

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60

Варна, ул. Подп. Калитин 2

0895 53 20 95