Ангренажен ремък

ТЪРСЕНЕ ПО АВТОМОБИЛ
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN
НОМЕР НА АВТОЧАСТ
МОЯТ ГАРАЖ Предварително запазени автомобили за по-лесен и бърз достъп.


В обичайните леки автомобили ангренажният ремък поддържа разпределителния и коляновия вал и запалителната система в синхрон с времето на клапаните и буталата в двигателя. Каква е ролята на този компонент и на какъв период се сменя? Как става зацепването при подмяната му и защо да се доверите на онлайн магазин Макскар?

За какво служи ангренажният ремък

Той е отговорен за синхронизирането на коляновия и разпределителния вал. Това осигурява точно съвпадение на работните цикли на двигателя: клапаните се отварят и затварят точно в онези моменти, които съответстват на едно или друго положение на буталото. Десинхронизацията на този процес нарушава работата на двигателя: появяват се проблеми при стартиране, вибрации, загуба на мощност и други подобни симптоми.

Най-често скъсването на ангренажния ремък завършва с повреда на самите клапани и бутала, но може да пострада и главата на цилиндъра, коляновия вал и дори блокът на цилиндъра.

Как да разберете, че е за смяна

Визуалната оценка на състоянието на ангренажния ремък не е лесна – в повечето автомобили той е скрит под корпус и няма да мине без разглобяване. Но ако двигателят е започнал да работи неравномерно, това може да е един от сигурните симптоми. Също косвени признаци могат да бъдат и звуците на цъкане и щракане под капака, дим от изпускателната тръба и изтичане на масло или охлаждаща течност.

На колко км се сменя

Най-сигурният вариант да не стигнете до скъсване и значително оскъпяване на ремонта е следенето на пробега и навременната смяна. Интервалът зависи от марката и модела на колата, но експертите са на мнение, че това трябва да се извършва на всеки изминати 50-150 хил. километра или на всеки 5-10 години.

Как се прави зацепване

Този процес изисква определени знания и умения в областта, както и точна схема за поставянето, която може да се види в инструкциите за експлоатация и поддръжка на превозното средство. Зацепването на ангренажния ремък най-общо протича в следните стъпки:

  1. Изключване на отрицателния полюс от акумулатора.

  2. Отстраняване на всички маркучи, ролки, ремъци и други.

  3. Сваляне на капака на ангренажния ремък и завъртане на коляновия вал към двигателя до нулевата маркировка.

  4. Демпферът се поставя на коляновия и разпределителния вал, като позиционирането им трябва да е на една линия с белезите 0° и на двете.

  5. Болтът на обтяжната ролка се разхлабва и се маха ангренажът.

  6. Нагласят се всички маркировки и коляновият вал се завърта два пъти, за да се констатира правилното обтягане и центровка. Ако всичко е наред, останалата част от монтажа се извършва в обратния ред на демонтажа.

Защо да се доверите на Макскар

В онлайн магазина ни ще откриете цели комплекти за дизел и бензин двигатели на отлични цени. Тук още ви очакват авточасти с високо качество, професионално обслужване и съдействие при нужда от смяна, връщане и избор на желаните продукти.

 
Оригинални авточасти за други автомобили

Оценки и Отзиви