Двойна боя на автомобила. 4 начина да разбереш, че това не е заводската боя — Maxcar

Двойна боя на автомобила. 4 начина да разбереш, че това не е заводската боя

Публикувано на: 2019-08-07 15:03:52
Категории : Любопитно

Когато купуваме чисто нова кола, тогава със сигурност можем да сме убедени, че боята на купето е заводска. Ако обаче вземаме употребявана машина, за която нейният собственик твърди, че не е пребоядисвана, тогава е по-трудно да разберем дали ни казва истината или не. Всъщност, съществуват някои признаци, по които можете да разберете дали Ви казват истината или не.

Проверка на боята по вин кода

VIN е съкращение от английското Vehicle Identification Number - това е идентификационния номер на дадено превозно средство. Той е уникален за всяко МПС и се поставя от разработчика още в производствения завод. Представлява 12 буквено-цифрен уникален код, разположен на различни места по автомобила, върху метална малка табела.

Всеки производител за максимално улеснение е предвидил възможност за онлайн проверка на този код, който ще разкрие много информация за съответното МПС, включително и детайли относно неговата фабрична боя и цвят. Именно така можете да разберете, дали купуваният от Вас автомобил е с оригиналната си боя или не.

Пребоядисани болтове

Когато бояджията се подготвя за пребоядисване, той сваля отделните детайли. Това означава, че развива болтовете на всички тях, за да ги отдели от автомобила. Същото важи и за предните калници. В завода обаче, главите на тези болтове винаги са боядисани и най-малкия опит да бъдат развивани след това, веднага ще повреди покритието по тях. Те могат да бъдат открити под предния капак на колата, там където калниците са захванати.

Лошо нанесен лак

Когато боята е лошо нанесена, в голяма част от случаите, по лаковото покритие се появява т.н. Шагрен, при който повърхността придобива вид на портокалова кора. В едни случаи, тя е ясно видима и бързо различима от останалата повърхност, но в други изисква по-внимателно и съсредоточено вглеждане за да бъде забелязан. Шегренът се дължи на неправилната употреба на бояджийския инструмент - пулверизаторът има значение от какво разстояние впръсква боята, под какво налягане и т.н.

Дебелина на боята

Съществува специален уред за измерване на дебелината на боята. Вероятно сами се досещате, че ако превозното средство е пребоядисвано, слоят ще е по-дебел. Уредът се подвизава под наименованието Дебеломер и служи за определяне дебелината на слоя боя, който е нанесен. Така с точност ще успеете да определите, дали съответния автомобил е с фабричното си покритие или е пребоядисвано.

Надяваме се с тези кратки четири съвета да сме Ви били полезни. Ако все пак имате проблеми с колата си и се нуждаете от определена резервна част, то посетете онлайн магазина maxcar.bg или посетете някой от физическите ни сервизи. При нас Ви очаква още:

  • бързо и качествено обслужване;
  • най-достъпни цени и промоционални оферти;
  • голям каталог от предложения и възможност за допълнително съдействие от страна на операторите.

Очакваме Ви!

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

София, Люлин 2, бл. 276

0895 95 40 60

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60