Как да разбера дали колата гори масло?

Категории: Любопитно

Голяма част от собствениците на автомобили се сблъскват с високия разход на масло от страна на двигателя. Причините за това могат да са много и по-долу ще разгледаме най-често срещаните и как да предотвратим достигане до основен ремонт.

Защо има горене на масло от колите?

Важно е всеки да е с ясното съзнание, че горенето на смазочна течност от бензин или дизел двигателите винаги е факт, дори и ако автомобилът току що е излязъл от магазина. Това количество е много малко, но с увеличаване на пробега на колите и то ще се увеличи. Нормалната консумация на смазочна течност от новия двигател, в обичайната градска кола, трябва да е в рамките на не повече от 100 грама.

Какви са причините за горене на масло от колите?

Основните са:

  • има проблеми с работата на цилиндър-буталната група – често в основата на проблемите с повишеното горене на масло от колите стои окаяното състояние на цилиндрите, буталата и техните пръстени. Липсата на подходящо уплътнение води до остатъци на течност и вследствие на нейното изгаряне, колата започва да пуши повече при високи обороти;
  • повишен разход от гумичките на клапаните – подобно явление се наблюдава при автомобилите на възраст над 7-8 години. В този случай, каучукът на уплътнението остарява и се втвърдява, което води до пропускане на смазката по стените на цилиндрите и нейното изгаряне;
  • неподходящ вискозитет – с постоянното затягане на екологичните изисквания, производителите търсят начин за намаляване разхода на гориво. От гледна точка на цилиндър-буталната група се използват по-тънки пръстени, което намалява триенето и удължава живота на частта. Ако се използва смазка с по-висок вискозитет, тънките пръстени не успяват да изчистят цялата течност и част от нея остава за изгаряне.

Как да намалим горенето на масло?

Ако сте се уверили, че прекомерната загуба не е вследствие на повреда на цилиндър-буталната група, то вероятно някъде има течове. Могат да възникнат от предните или задни семеринги на коляновия или разпределителния вал, повредена пробка за наливане на смазочна течност и много други. Течовете лесно могат да се установят при престой на автомобила за едно денонощие на място. Ако след това има образувало се маслено петно под превозното средство, то трябва да проверите уплътненията.

Смяната на пръстените на буталата, възстановяването на подходящото уплътнение и липсата на маслени остатъци, които да изгарят, значително ще намали горенето.

При наличие на турбокомпресор, има вероятност от течове през уплътненията на ротора, поради налягането на смазката, което е равно с това в маслената система на двигателя.

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60

  • Доставка от 6.90 лева