ТЪРСЕНЕ ПО АВТОМОБИЛ
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN
НОМЕР НА АВТОЧАСТ
 Как да сменим маслото на колата - съвети — Maxcar.bg

Как да сменим маслото в двигателя

Публикувано на: 2018-05-01 09:57:02
Категории : Моторни масла , Полезно

Смяната при различните марки автомобили не се различава много и се върти около една и съща схема. За начало изберете такова, което е подходящо по вид и марка за вашия автомобил.

Редът е следният:

  1. Нужно е да загреете автомобила до работна температура. Ако той прегрее, изчакайте няколко минути, за да се охлади леко, за да не се изгорите. След това намерете подходящ съд, където да източите маслото. Една стара кутия е подходяща за случая, ако й отрежете страничния капак с нож.

  2. За да го източите, трябва да развиете капачката на двигателя и тапичката на картера на двигателя. Като цяло, това е най-ниската точка или за по-голяма увереност сверете с ръководството за експлоатация. За начало, я отвъртете с гаечен ключ, но придържайте с върха на пръстите, защото то ще започне да тече веднага и бързо (предварително поставете съда за да се отцеди), тъй като тапичката може да се загуби.

  3. Обикновенно процесът отнема не повече от пет минути. Но сто процентовото източване няма да се получи. Това не е страшно, тъй като обикновено в мотора остава не повече от 2-3 процента от старото.

  4.  Сменете масления филтър. Възможно е да се нуждаете от специален ключ. Не забравяйте да намажете с масло гуменото уплътнение на новия маслен филтър - ако има такова. Това действие ще ви спести усилия за развиване на филтъра при следващата смяна.

  5. Сложете тапата на картера и можете да пристъпите към наливането на новото масло.
  6. Когато наливате новото маслото в двигателя, непрекъснато следете за нивото с помощта на измервателната пръчка. Нивото трябва да е между показателите "min" и "max". Излейте 80% от общия обем (трябва да го проверите предварително) и след това постоянно доливайте, следейки нивото с помощта на пръчката.

Интервал за смяна

Колко често да се заменя и дали да се придържате към препоръките на производителя? За съвременните двигатели при повишени качества на продукта се препоръчва замяна на 10-15 до 30 хиляди километра. При това трябва да се има предвид, че тази величина се определя от производителя при определени условия на експлоатация. Ако условията са по-лоши, трябва да се помисли за ранната подмяна.

Какво се счита за тежки условия? Тук трябва да се имат в предвид климатичните условия: Пробег на къси разстояния, чести студени стартове, лощо гориво, честата смяна на температурите, влажният климат, по-голямата запрашеност на въздуха. Честото претоварване на мотора (например, в планинска местност или при превоза на тежки товари), също не допринася за съхраняването на работоспособността. Обикновено, ако условията за експлоатация са определени като тежки, препоръчителният пробег до смяна намалява с 25-30 на сто.

Експлоатацията на автомобила в градски условия се приравнява към особено тежка. Средните срокове за смяна: 5000 - 7000 км за минералното и 10 000 - 12 000 км за синтетиката.

Трябва ли да се подменя масления филтър всеки път?

Задължително. Ако извършвате процедурата в автосервиз, то услугата включва и подмяна на филтъра. Така, че защо да не се възползвате?

Работата на двигателя със замърсен филтър се равнява на работата без него, т. к. маслото се пропуска покрай филтриращия елемент.  Това е предвидено в конструкцията, защото при обичайната работа, той ще се замърси до 10 000 км, което ще доведе до отварянето на пропускащия клапан и маслото отива към триещите се двойки непочистено. Оттук - интензивно износване на двигателя. Въпреки, че лампата за аварийното налягането не свети.

Ако сменяте филтъра самостоятелно, не забравяйте да сипете в него моторно масло до около половината от обема (за по-добро първо пускане).

Съвети

  1. Внимателно изберете продукта. Купувайте тези, които отговарят на допуските и одобрението от производителя на автомобила. Не забравяйте, че вискозитета – далеч не е най-важният параметър.

  2. Ако не се чувствате достатъно подготвен, обърнете се към специалист!
  3. Вакуумната смяна е лоша поради това, че в двигателя остава много повече отработено двигателно масло, отколкото при традиционната смяна по метода на източване. Така, че този метод трябва да се редува с традиционното източване, което същевременно ще намали сервизния интервал.

  4. Сменяйте често! Нито един въздушен филтър не улавя цялата прах и мръсотия, които се намират във въздуха. И, съответно, нито един горивен филтър няма да задържи примесите, които се продават на бензиностанциите, заедно с горивото под формата на безплатен бонус.

  5. В никакъв случай не използвайте случанни и съмнителни добавки! Това може да навреди.

  6. Следете нивото на маслото върху маркерите на измервателната пръчка. Недоливането на масло до долната отметка може да доведе до маслен глад в триещите се части, което ще доведе до тяхното бързо износване. Преналиването от своя страна оказва отрицателно въздействие върху работата на триещите се детайли.

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

София, Люлин 2, бл. 276

0895 95 40 60

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432