Публикувано на:
2020-01-10 09:45:03
Категории :
Любопитно
Въпреки визуалното сходство, електрмобилът е доста различен по своята конструкция от всички автомобили с гориво. Няма сложна скоростна кутия (механика или автомат) и двигател с вътрешно горене, а вместо тях са налични редуктор и електромотор. Тук липсва познатият резервоар за гориво, изпускателната система за отработените газове от горивото, а вместо тях се вижда инвертор и акумулаторна батерия. Отоплителната система не е свързана с двигателя и е автономна. Всъщност, конструкцията на електрическия автомобил е много по-опростена от двигателя с вътрешно горене и съответно е значително по-надеждна.
Електромобилите са уникални още и по своите технологии, които няма да откриете в колите с двигатели с вътрешно горене. На първо място, е необходимо да споменем внедряването в тях на автономни системи за шофиране (автопилот), които осигуряват значителна помощ на водача в процеса на движение, до напълно самостоятелно управление на автомобила при определени условия, като при моделите на компанията Tesla.
Трябва също да се споменат и най-новите системи за индуктивно зареждане, с помощта на които електромобилите дори не е необходимо да бъдат свързани към електрическата мрежа с помощта на заряден конектор, а просто е достатъчно тяхното паркиране на специално оборудвано място, формиращо магнитно поле, чрез което се предава енергията.
В бъдеще се планира изграждането на специални пътища, които директно ще захранват колите по време на движение.
Шофирането се различава от управлението на автомобил с двигател с вътрешно горене, предимно по това, че електрическият двигател почти веднага предлага въртящия момент на водача. Вторият необичаен нюанс - липсата на обичайния звук на работещия двигател и тихият ход. Но най-необичайните, може би, са регенеративните режими на шофиране, които ви позволяват да управлявате електрическата кола с един педал, като например e-Pedal в Nissan Leaf 2018 или L режимът в Chevrolet Bolt EV. Към тях трябва да привиквате, но след това придвижването из града става по-удобно, защото не е необходимо постоянно да натискате педала на спирачката.
Основните нюанси при експлоатацията през зимата са свързани с минимизирането на загубите на капацитета на акумулаторната батерия. Това изисква:
по възможност паркиране на автомобила в гараж или на закрито;
постоянно зареждане на електрическата кола;
дистанционно с помощта на приложение, за да поддържате салона на автомобила топъл, когато е свързан към източник на енергия;
активно използване на възстановената енергия;
рационално използване на климатичните системи;
не използване на енергоемките режими при управление;
при възможност, паркирайте на слънце.
Освен това, необходимо е да се придържате и към общите препоръки за използване на автомобила през зимата: проверете състоянието на колелата и протектора, сменете всички течности, проверете състоянието на купето, за да предотвратите навлизането на сняг и влага във вътрешността на конструкцията.
Няма абсолютно никакви значими проблеми с безопасността. Всъщност, липсата на горящо гориво е допълнително и много осезаемо предимство в тяхната безопасност.
През първия проведен през 2011 г. краш-тест Euro NCAP, електромобилът Mitsubishi i-MiEV получи четиризвездна оценка. Оттогава, всички EV се тестват непрекъснато, но трябва да се отбележи, че тестът Euro NCAP през 2017 г. стана по-строг от еквивалентните изпитания през 2011 г. Независимо от това, почти всички тествани коли получават висока степен на безопасност. Това е така, защото електрическите автомобили са многократно по-надеждни от обикновените коли поради простотата на конструкцията и малкият брой различни детайли.
Отделно, трябва да се спомене пожарната безопасност на електрическите коли, която е значително по-висока от тази на обичайните с вътрешно горене. Обяснението на това е съвсем просто, в електромобилите просто липсва запалимо гориво, пламъкът от което моментално обхваща автомобила. Единственият елемент, който носи такава заплаха, са батериите - рискът от пожар е незначителен и възможен само при повреда. За да избегнем повредата, трябва редовно да обслужваме автомобила си.
Ако говорим за чистите варианти, а не за хибридите (плъгините) и тези с горивни елементи, то тогава тяхната лекота на обслужването е едно от основните предимства.
Електрическите автомобили нямат съединител или предавки в традиционния смисъл и като цяло конструкцията на трансмисията им има по-малко подвижни детайли, сред които липсват познатите на съвременните водачи консумативи.
Свещите, смяната на маслото, филтрите - всичко това тук не се изисква. По правило, поддръжката е ограничена до подмяната на спирачната течност, маслото в редуктора и антифриза в акумулаторната батерия.
Най-важната част от обслужването на електромобила е диагностиката на електродвигателя и клетките на акумулатора.
Споделете тази публикация
София, Младост 1, бл. 141
Бургас, ул. Я. Комитов 16
Вашата поръчка се обработва ...