Всички магазини ще работят с нормално работно време през декември. Специални оферти!

Какво е термостати как да избегнем чупенето му? — Maxcar

Какво е термостати как да избегнем чупенето му?

Публикувано на: 2019-12-05 09:23:20
Категории : Любопитно

Една от най-важните части на нашият автомобил е термостатът. Част, която можем да приемаме и като консуматив, тъй като, с времето, работата му се променя и се налага да бъде сменен. Този терморегулатор има за задача да осигури постигане на най-висока температура и да я задържи в нужните за автомобила граници. Ако двигателят е студен, частите му се износват по-бързо. Ако пък температурата е прекалено повишена има опасност да се стигне до механична повреда. За да не изпадате в такива ситуации се грижи термостатът, който е важен не само за нашият комфорт, когато пътуваме, но и за  ''здравето'' на самия двигател.

КАК РАБОТИ?

Работата на термостата е да регулира охлаждащата течност от двигателя към радиатора. Той заема ролята на регулатор в охладителната система и може бързо да постигне и задържи оптималната работна температура за двигателя, дори когато климатичните условия са по-екстремни. За най-добри резултати, трябва  да се намали по най-благосклонен начин ефективното действие на охладителната система, а циркулацията и да се ограничи само в рамките на двигателя. Точно това има за цел термостатът.

КОНСТРУКЦИЯ НА УСТРОЙСТВОТО

Накратко казано, термостатът представлява клапан, който съдържа пружина и чувствителен елемент. Този, така наречен, клапан служи за разделение на малкия от големия кръг на охлаждащата течност. Монтирайки го в охладителната система, той е снабден с малък отвор за въздушни мехурчета, който, дори при студен двигател, е винаги отворен.  За да загрее максимално бързо, антифризът е първоначално разположен в малкия кръг. Когато се достигне желаната температура, клапанът се отваря и течността тръгва към радиатора на автомобила. Колкото повече се увеличава температурата, толкова повече се засилва циркулацията през големия кръг, където радиаторът, от своя страна, има за задача течността да не се загрее повече от необходимото.

КАК ДА ПРОВЕРИМ РАБОТОСПОСОБНОСТТА НА МЕХАНИЗМА?

Най-чести случаи на дефекти и недостатъчна работна способност има при промяна в работата на чувствителният елемент или при възникване на механичен проблем с пружината.

В повечето случаи клапанът блокира в отворено положение, но е напълно възможно да остане и в затворено такова, което е опасно за моторът на нашия автомобил. Как да разберем функционира ли правилно? При наличие на някои от факторите, посочени по-долу, определено имате проблем:

БЛОКИРАНЕ В ЗАТВОРЕНО ПОЛОЖЕНИЕ

БЛОКИРАНЕ В ОТВОРЕНО ПОЛОЖЕНИЕ

Бързо превишаване на допустимата температура

Най-честата повреда

Разрушаване на главата

Бавно загряване на колата

Изкривявания

Парното не работи

Сцепвания

Дискомфорт при пътуване

Проблем със сегментите

Недобро уплътнение

Най- лесно може да проверите дали всичко е наред, като проверите маркуча, който излиза от долната страна на радиатора и стига до двигателя. При различните видове автомобили е закрепен по различен начин. Откриването на проблем не е трудно, стига да сте запознати с принципа на работа.

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60

Вашата поръчка се обработва ...