Какво представлява въздушното окачване— Maxcar

Какво е въздушно окачване?

Публикувано на: 2019-01-03 15:20:39
Категории : Любопитно

Конструктивно пневматичното се състои от:

  • еластични пневмоелементи;

  • компресор (за подаване на сгъстен въздух);

  • въздушен ресивър (малък резервоар за сгъстения въздух за регулиране на височината в малки граници, без участието на компресора);

  • въздушна магистрала (свързва в едно всички елементи на окачването);

  • сензори и блок за управление.

Блокът за управление отчита показанията на датчиците и разпределя налягането в пневмоелементите в зависимост от скоростта на движение, състоянието на пътя, положението на педала на газта и волана. Има и няколко схеми за включване:

  • едноконтурна — поставя се на една ос;

  • двуконтурна едноосева — извършва независимо регулиране на колелата на едната ос;

  • двуконтурна двуосева — работи по подобен начин на двете едноконтурни системи на различни оси;

  • четириконтурна — най-функционалната, разделно регулираща положението между всички четири колела.

Как правилно пневмоокачването изпълнява една от трите програми:

  • автоматично задържане на пространството между купето и пътя (независимо от натовареното на машината);

  • промяна на нивото на купето по задание на водача — обикновено се прави при промяна на скоростта на движение (например, на добра магистрала при увеличаване на скоростта над 100 километра в час, нивото се понижава, което е с цел намаляване на предното съпротивление и подобряване на управляемостта, а при лоши пътища и при скорост по-малка от 40 километра в час, нивото на купето принудително се повишава);

  • автоматична промяна на височината — извършва се в зависимост от скоростта на движение.

Предимства и недостатъци

Основните предимства на пневматиката винаги са били добрата амортизация (осигурява най-високо ниво на комфорт) и високата адаптивност. Можете да регулирате височината под всички възможни и невъзможни условия (за местните пътища — това е върха на мечтите за всеки от собствениците на автомобили). Но в същото време и недостатъците са доста значителни:

  • ниска мразоустойчивост;

  • ремонтопригодността е близка до нула - излезлият от строя възел е нужно само да се смени, а те струват доста скъпо.

Така, че ще трябва да изберете: ако искате да си гарантирате максимален комфорт и лекота на управление и не шофирате често в тежките студове, то въздушното окачване — най-добрият вариант. А ако искате да имате гарантирано лесен и бърз ремонт при повреда, то тогава най-добре е да се замислите за традиционните амортисьори.

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

София, Люлин 2, бл. 276

0895 95 40 60

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432