

Топ оферта
Сред много собственици на автомобили с автоматична скоростна кутия има мистерия около това, на колко километра се сменя маслото. В някои случаи производителите препоръчват да не се сменя през целия експлоатационен период на трансмисията, а при други – се налага смяна. На колко километра се подменя и какви са признаците?
Смазката в трансмисията с времето започва естествено да се променя и остарява. На второ място, работата в натоварен режим, водеща до прегряване или при каране в спортен агресивен стил, се отразява на състоянието. Не бива още да забравяме, че колкото и добре да са смазани металните части, има минимално износване и отделяне на частици, които се наслояват в течността и задържат от филтъра. С времето, пречиствателният елемент се замърсява и подлежи на подмяна, която се извършва заедно с трансмисионното масло. Ако последното е почерняло и мирише на изгоряло, също се подменя.
На фона на изтеклата информация, че смазката не се сменя до приключване на експлоатационния период на автоматичната скоростна кутия беше коригирана. Подобни новини се разпространяваха сред германските производители, произвеждащи собствени скоростни кутии, като Mercedes-Benz. Сега вече, препоръките са потребителите на определен пробег да сменят течността.
Според повечето специалисти, ако сте купили кола и смятате да я използвате за не повече от 3-5 години, можете да не мислите за смяна. Ако колата ви е с пробег около 50 000 км, по-добре е да подмените старата течност с нова. Според различни компании, произвеждащи автоматични трансмисии, препоръките за подмяна са на всеки 20 000 км пробег или на всеки 2 години.
Симптомите могат да са много и най-различни. Започвайки от обичайните вибрации и завършвайки с поява на виещи звуци от скоростната кутия при изчакване на светофар или в задръстванията. Някои от тях са:
Препоръчва се периодичната проверка на нивото, през специалната пробка, която е в червено, жълто или бяло. Ако нивото е ниско се изисква доливане на нужното количество. За целта, спрете двигателя и проверете нивото чрез щеката, ако има такава. Долейте и проверете отново. Трябва да се напълно до белега за максимум. Ако липсва щека за проверка, напълнете до потичане, използвайки специална спринцовка. Внимание: маслото трябва да е такова, каквото го препоръчва производителя.
Споделете тази публикация
София, Младост 1, бл. 141
Бургас, ул. Я. Комитов 16
Варна, ул. Подп. Калитин 2