Проблем с печката на колата — Maxcar

Новини

Защо печката не работи в колата?

Публикувано на: 2019-02-12 15:59:34
Категории : Полезно

Ако автомобилната печка не се използва през лятото, то за нея в повечето случаи се забравя и не се извършват дейности по нейната поддръжка, но през зимата може да срещнете неприятна изненада. С появата на студеното време може да откриете, че е станало невъзможно да загреете салона.

Принцип на работа

Трябва да се има предвид, че тази информация се отнася за масовите модели коли с водно охлаждане на двигателната система. Въздушните охладителни системи (като при старите автомобили) днес не са широко разпространени, а отоплителните системи на електромобилите са прости и надеждни, затова е още по-трудно да се сблъскате с техните повреди, отколкото при въздушното охлаждане.

При включване на превключвателя на печката, охлаждащата течност от двигателя се подава към отделен радиатор, разположен зад предния панел. Радиаторът се обдухва от въздушния поток от вентилатора. При преминаване през радиатора, въздухът се загрява, а радиаторът и течността (или антифриза) се охлаждат. В идеалния случай, температурата на изходящия въздух трябва да бъде около 30 градуса. В този случай, салона се затопля бързо и стъклата не се запотяват.

Тъй като печката всъщност служи като допълнителен радиатор за двигателя, тя трябва да се включи само след като температурата на антифриза достигне 50 градуса, така че времето за загряване на двигателя не се увеличава, а на радиатора не кондензира влага (това може да доведе до ръжда). Освен това, ако мотора не се нагрява, въздухът от печката ще бъде студен и влажен, което ще доведе до замъгляване на прозорците.

Профилактика преди началото на зимния период

Когато подготвяте автомобила за зимата, не забравяйте да извършите профилактика на отоплителната система. Първо, просто я включете и вижте дали работи правилно и дали има подозрителни звуци. При наличие на скърцания и звуци, може да се говори за проблеми с лагерите.

След това проверете основните компоненти на системата:

  • охлаждаща течност - трябва да се сменя на всеки 3-5 години, дори ако плътността съответства на нормите (по време на работа, компонентите се разлагат с отделянето на вредни за двигателя вещества);

  • салонен филтър - честотата на подмяна е посочена в документацията (но е необходимо да се вземат предвид условията на работа, така че при шофиране в градски условия, този период е желателно да бъде намален наполовина);

  • радиатор - промийте го в случай на запушване (може също да бъде заменен с нов).

Какво да направя, ако тя е повредена?

Ако печката все пак се е повредила, в повечето случаи неизправността може да я отстраните самостоятелно. Проверете най-проблематичните места:

  • вентилатор - проверете дали се върти, ако е необходимо, сменете го;

  • антифриз - той може просто да изтече и в този случай намерете място за разхерметизация, отстранете повредата и долейте охлаждащата течност;

  • термостат - проверете дали не е залепнал и в случай на повреда - сменете го.

Важно е също да проверите радиатора на печката. Прахът отвън може да бъде почистван с прахосмукачка, но ако вътре в нея се е образувал нагар (например при смесване на несъвместими охладители), то той трябва да се измие или веднага да се смени. В същото време имайте предвид, че промивката не гарантира възстановяване на работоспособността.

Споделете тази публикация

София, ул. Пирин 58

02 443 40 60

0884 22 40 60

София, бул. Сливница 259

02 444 60 40

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

София, Люлин 2, бл. 276

0895 95 40 60

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

032 518 432