Спецификации на API (American Petroleum Institute)

(американски петролен институт)

Бензинови спецификации:

  • API SN - представена е през Октомври 2010. Това е спецификация, която гарантира подобрена защита на буталата от нагар в работа при високи температури. Въвежда по-стриктен контрол на утайките и гарантира добра компресия. API SN е съпоставима с ILSAC GF-5 и комбинира качества, подобрена икономия на гориво. Предпазва турбо компресора, каталитичните системи и двигателите работещи с горива съдържащи етанол, включително E85. Сходна е с ACEA C2 и C3.
  • API SM - спецификацията е от 30 ноември 2004 г. Проектирана е да осигури подобрена остойчивост на окисляване, по-добра защита от нагар, износване и работа при ниски температури. Накои SM масла покриват последните норми на ILSAC за качество и енергийна ефективност. Лубриканти от този клас могът да бъдат използвани в двигатели проектирани за по-старите API SJ и SL.
  • API SL - въведена е в упореба през 2001 година. Предназначена е за бензинови двигатели на леки коли, спортни автомобили, ванове и лекотоварни камиони. Изискванията на API SL са били тествани от American Chemistry Council (ACC) и съответстват на изискванията за експлоатационен живот и вискозитет. Тези масла могат да бъдат използавани при двигатели, където се препоръчва API SJ.
  • API SJ - спецификация от 1997 г. за бензинови двигатели на леки коли, спортни автомобили, ванове и лекотоварни камиони. Препокрива качествата на по-старата API SH.
  • API SH - За двигатели до 1997 г.
  • API SG - За двигатели до 1996 г.
  • API SF - За двигатели до 1993 г.
  • API SE - За двигатели до 1988 г.
  • API SD - За двигатели до 1979 г.
  • API SC - За двигатели до 1971 г.
  • API SB - За много стари двигатели. Използва се само при препоръка на производителя.
  • API SA - За много стари двигатели. Няма технически изисквания. Използва се само при препоръка на производителя.

Дизелови спецификации:

  • API FA-4 – описва лубрикантите SAE XW-30, които трябва да се използват във високооборотни четиритактови дизелови двигатели, отговарящи на въведените през 2017 година екологични изисквания на GHG (greenhouse gas) за вредни емисии в отработените газове. Тези лубриканти не са съвместими с горива съдържащи сяра над 15 ppm (0.0015% от обема) и имат вискозитет при висока температура и натоварване (HTHS) между 2.9cP - 3.2cP. Гарантират още допълнителна защита от окисляване и промяна на визкозитета при натоварване или прегряване. Защитават от запушване филтрите за твърди частици (DPF). Спомагат за по-малко износване и нагар по буталата. API FA-4 НЕ са заменими и намат обратна съвместимост с по-старите спецификации CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4, и CH-4.
  • API CK-4 - Спецификацията описва лубриканти предназначени за високооборотни четиритактови дизелови двигатели, които отговарят на общоприетите екологични стандарти до 2017 г. Приложима е и по-стари агрегати. Изисква използването на гориво, което съдържа до 500 ppm сяра. (0.05% от масата). Въпреки това, изпозването с дизелови горива, които съдържат сяра повече от 15 ppm (0.0015% от масата) може да увреди каталитичните системи и съкрати интервала на обслужване! CK-4 е изключително важен стандарт за пълноценната работа на системите за изпускане на изгорели газове и DPF филрите. Той гарантира допълнителна защта от окисляване, промяна на визкозитета при триене или прегряване. Защитава от запушване филтрите за твърди частици. Спомага за по-малко износване и нагар по буталата. Маслата API CK-4 препокриват стандартите API CJ-4, CI-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, и има обратна съвместимост.
  • API CJ-4 - Представена през 2006 година, тя е предназначена за високооборотни четиритактови дизелови двигатели. CJ-4 Изисква използването на гориво, което съдържа до 500 ppm сяра. (0.05% от масата). Въпреки това, изпозването с дизелови горива, които съдържат сяра повече от 15 ppm (0.0015% от масата) може да увреди каталитичните системи и съкрати интервала на обслужване!  Тези масла запазват качествата на системите за изпускане на изгорели газове и DPF филрите. API CK-4 препокриват стандартите CJ-4, CI-4, CH-4, CI-4 и има обратна съвместимост.
  • API CI-4 Plus - Използва се от 2004 като допълнение на CL-4. Въвежда допълнителни изисквания към стабилността на визкозитета при триене и оксиддиране.
  • API CI-4 - Въвежда през 2002 година допълнителни изисквания към лубрикантите за дизелови двигатели за да бъдат посрещнати новите екологични стандарти, които претстоят да бъдат въведени през 2004 г. Предназначени са за използване с всички дизелови горива, които имат съдържание на сяра до 0.05%. Предпазват EGR (Exhaust Gas Recirculation - рециркулация на отработените газове). CI-4 препокрива стандартите API CH-4, CG-4, CF-4 и има обратна съвместимост.
  • API CH-4 - спецификация за четиритактови дизелови агрекати, която е проектирана да покрие екологичните изисквания от 1998 година. Тези лубриканти са предназначени за използване с всички дизелови горива, които имат съдържание на сяра до 0.05%. CH-4 препокрива стандартите API CG-4, CF-4 и има обратна съвместимост.
  • API CG-4 - остарял стандарт от 1994 година. Може да бъде използвана вместо CD-II и CF-4.
  • API CF-2 - остарял стандарт от 1994 година. Може да бъде използвана вместо CD-II, но не може да замени CF и CF-4.
  • API CF - остарял стандарт от 1994 година за горива съдържащи сяра над 0.5%. Може да бъде използвана вместо спецификацията CD.
  • API CF-4 ,CE, CD-II, CD, CC и CA са много остарели спецификации, които вече не се използват.
Оценете Норми по API от MAXCAR
Рейтинг 4.9 от 9 отзив/а

София, ул. Пирин 58

0882 66 79 00

София, бул. Сливница 259

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60

Варна, ул. Подп. Калитин 2

0895 53 20 95