Филтриране

Продукт

Продукт

Производител

Производител

Мощност

Мощност

Максимален ток

Максимален ток

Брой фази

Брой фази

Конектор електромобил

Конектор електромобил

Конектор станция

Конектор станция

Зарядни кабели • станции за електромобили • цени — Maxcar.bg

Зарядни за електромобили

Оценете Зарядни за електромобили от MAXCAR
Рейтинг 4.7 от 116 отзив/а

Зарядни станции

Батериите на електрическите автомобили работят с прав ток, докато в нашия бит използваме променлив ток. Във всеки автомобил има инсталиран токоизправител с определена мощност, който преобразува електричеството от мрежата. Това е основния начин за зареждане на електромобилите. За да се извърши този процес се нуждаем от външен контролер (контробокс), който най-често се нарича "Зарядна Станция". Нейната функция е да комуникира с вградения токоизправител и следи за нормалното зареждане. Тя спира тока в случай на проблем или пълно зареждане, следи параметрите на мощността и напрежението. Често станцията интересни допълнителни възможности като: Връзка за управление и анализ през WI-FI, Bluetooth и 4G интернет свързаност. Често притежават електромер, а някои комерсиални модели разполагат с системи за оторизация на достъп като RFID четци.

Стандарти за конектори на зарядни кабели

Вид ток Европа Северн Америка Япония Китай TESLA
AC Променлив ток Type 2 Mennekes (IEC 62196-2) Type 1 (J1772) Type 1 (J1772) GB/T (20234.2) USA Tesla Supercharger/Европа (IEC 62196)
DC Прав ток CCS 2 Combo 2 (IEC 62196-3) CCS 2 Combo 1 CCAdeMO GB/T (20234.3) USA Tesla Supercharger

Как да заредим електромобила?

Електромобилите имат три режима на зареждане, които условно могат да бъдат разделени на бавни, ускорени и бързи.

Най-простият и най-достъпен тип зареждане - това е свързването му към стандартния битов контакт. Обикновено са необходими 7-12 часа, което често е ограничено от мощността на традиционната ел. мрежа, която е 2-3,5 кВт. Въпреки дългият процес, зареждането от битовата електрическа мрежа е най-често срещания тип презареждане..

Вторият тип - това е ускореното зареждане (AC), при което електромобилът е свързан към по-мощен източник на енергия: до 7,4 kW, когато става дума за еднофазен и до 22 kW при 3-фазен променлив ток. В същото време, скоростта на зареждане тук зависи от капацитета на зарядното устройство на колата. Като правило, колкото по-нова и по-мощна е колата, колкото по-голям капацитет има батерията, толкова по-мощно е нейното зарядно устройство.

Например, един от най-популярните автомобили Nissan Leaf, чиято батерия е с капацитет 24 кВт/ч при наличие на зарядно устройство с мощност 6,6 кВт, се зарежда за 4 часа.

Също така, струва си да се спомене, че някои електромобили, като например Renault ZOE, имат вграден инвертор до 43 kW, което означава, че могат да се зареждат по-бързо от източници на променлив ток.

Третият тип - това е бързото зареждане с постоянен ток (DC) с възможност за зареждане  до 80% от нейния капацитет за половин час. За зареждането с постоянен ток, колата трябва да бъде оборудван с конектор от съответния стандарт (CCS Combo, CHAdeMO, Tesla DC Supercharger), който е различен от порта за бавно и бързо зареждане.

В момента няма единен стандарт за зареждане на електромобилите, но създаването му е приоритет в индустрията. Към днешна дата съществуват няколко основни стандарта за зареждане, които съперничат помежду си:  

  • Type 1 J1772;

  • Type 2 Mennekes;

  • CCS Combo;

  • CHAdeMO;

  • Tesla Supercharger;

  • GB/T.

Акумулаторни батерии: основна информация

Акумулаторът в електромобила - ключовият и най-скъп елемент в цялата конструкция. Батерията, като правило, тежи няколко стотин килограма и е поставена в пода, което осигурява нисък център на тежестта, добавяйки стабилност при завиване и ускоряване.

За удобство на изчислението, капацитетът й обикновено се измерва в kW • h. Капацитетът на акумулаторната батерията се определя главно от характеристиката на автомобила - запас от мощност, чийто размер непосредствено влияе върху цената.

Загубата на капацитет - основното доказателство за износването на акумулаторната батерия, като най-високите й нива се наблюдават през първите няколко години на работа. Особено силно върху степента на деградация й влияе високата температура, поради което е в никакъв случай не бива да се допуска нейното прегряване. Също така, всяка батерия има определен брой зарядни цикли.

За да може износването на батерията да е възможно най-бавно, трябва да следвате няколко прости правила за ежедневната й употреба:

  • Не допускайте прегряване на батерията; Контролирайте нивото на заряда (не разреждайте акумулатора до минимум); 

  • Не оставяйте електромобила да стои без движение.

Производителите използват различни по химически състав батерии, които могат да имат отделен експлоатационен живот. В по-голямата част от случаите, установеният от производителя гаранционен срок за работа на батериите, е 8 години.

Възстановяване на енергията

Една от най-уникалните функции на електромобилите е регенеративното спиране - превръщането на кинетичната енергия в електрическа за последващото й връщане към акумулаторния блок. Този процес е толкова добре организиран в съвременните модели, че на практика ви позволява да ги управлявате с един педал. Възможността за възстановяване на енергията в електрическите автомобили ви позволява да увеличите ходовия запас и работоспособността на спирачните накладки, които са по-малко податливи на износване поради регенеративното спиране.

Как да увеличите ходовия запас на електромобила?

Почти по същият начин, както и пробега на автомобила с вътрешно горене. За да направите това, трябва да изберете определен темп на шофиране без резки тръгвания и спирания, да използвате енергоспестяващите технологии, да не включвате отоплението на седалките, климатика, да не включвате отоплението или охлаждането на купето, докато седите в електромобила. В много електромобили е достъпен режимът на повишено възстановяване на енергията, който в комбинация с правилното използване на круиз-контрола също влияе върху ходовия запас.

Виж още Скрий

Предлагаме експресна и сигурна доставка до: София, Пловдив, Варна, Ловеч, Бургас, Добрич, Стара Загора, Хасково, Смолян, Шумен, Сливен, Разград, Плевен, Монтана, Видин, Силистра, Търговище, Кърджали, Кюстендил, Габрово, Враца, Велико Търново, Пловдив, Русе, Благоевград, Пазарджик, Ямбол, Перник и други. Ние доставяме дори до най-малките села.

София, ул. Пирин 58

0882 66 79 00

София, бул. Сливница 259

0882 02 57 75

София, Младост 1, бл. 141

0899 40 60 17

Пловдив, Тракия, бл.169

0895 53 92 52

Бургас, ул. Я. Комитов 16

0894 77 40 60

Варна, ул. Подп. Калитин 2

0895 53 20 95