
Категории
Филтриране
Топ оферта

Зарядни за електромобили
Има 26 продукта.
Зарядни станции
Батериите на електрическите автомобили работят с прав ток, докато в нашия бит използваме променлив ток. Във всеки автомобил има инсталиран токоизправител с определена мощност, който преобразува електричеството от мрежата. Това е основния начин за зареждане на електромобилите. За да се извърши този процес се нуждаем от външен контролер (контробокс), който най-често се нарича "Зарядна Станция". Нейната функция е да комуникира с вградения токоизправител и следи за нормалното зареждане. Тя спира тока в случай на проблем или пълно зареждане, следи параметрите на мощността и напрежението. Често станцията интересни допълнителни възможности като: Връзка за управление и анализ през WI-FI, Bluetooth и 4G интернет свързаност. Често притежават електромер, а някои комерсиални модели разполагат с системи за оторизация на достъп като RFID четци.
Стандарти за конектори на зарядни кабели
Вид ток | Европа | Северн Америка | Япония | Китай | TESLA |
AC Променлив ток | Type 2 Mennekes (IEC 62196-2) | Type 1 (J1772) | Type 1 (J1772) | GB/T (20234.2) | USA Tesla Supercharger/Европа (IEC 62196) |
DC Прав ток | CCS 2 Combo 2 (IEC 62196-3) | CCS 2 Combo 1 | CCAdeMO | GB/T (20234.3) | USA Tesla Supercharger |
Как да заредим електромобила?
Електромобилите имат три режима на зареждане, които условно могат да бъдат разделени на бавни, ускорени и бързи.
Най-простият и най-достъпен тип зареждане - това е свързването му към стандартния битов контакт. Обикновено са необходими 7-12 часа, което често е ограничено от мощността на традиционната ел. мрежа, която е 2-3,5 кВт. Въпреки дългият процес, зареждането от битовата електрическа мрежа е най-често срещания тип презареждане..
Вторият тип - това е ускореното зареждане (AC), при което електромобилът е свързан към по-мощен източник на енергия: до 7,4 kW, когато става дума за еднофазен и до 22 kW при 3-фазен променлив ток. В същото време, скоростта на зареждане тук зависи от капацитета на зарядното устройство на колата. Като правило, колкото по-нова и по-мощна е колата, колкото по-голям капацитет има батерията, толкова по-мощно е нейното зарядно устройство.
Например, един от най-популярните автомобили Nissan Leaf, чиято батерия е с капацитет 24 кВт/ч при наличие на зарядно устройство с мощност 6,6 кВт, се зарежда за 4 часа.
Също така, струва си да се спомене, че някои електромобили, като например Renault ZOE, имат вграден инвертор до 43 kW, което означава, че могат да се зареждат по-бързо от източници на променлив ток.
Третият тип - това е бързото зареждане с постоянен ток (DC) с възможност за зареждане до 80% от нейния капацитет за половин час. За зареждането с постоянен ток, колата трябва да бъде оборудван с конектор от съответния стандарт (CCS Combo, CHAdeMO, Tesla DC Supercharger), който е различен от порта за бавно и бързо зареждане.
В момента няма единен стандарт за зареждане на електромобилите, но създаването му е приоритет в индустрията. Към днешна дата съществуват няколко основни стандарта за зареждане, които съперничат помежду си:
-
Type 1 J1772;
-
Type 2 Mennekes;
-
CCS Combo;
-
CHAdeMO;
-
Tesla Supercharger;
-
GB/T.
Акумулаторни батерии: основна информация
Акумулаторът в електромобила - ключовият и най-скъп елемент в цялата конструкция. Батерията, като правило, тежи няколко стотин килограма и е поставена в пода, което осигурява нисък център на тежестта, добавяйки стабилност при завиване и ускоряване.
За удобство на изчислението, капацитетът й обикновено се измерва в kW • h. Капацитетът на акумулаторната батерията се определя главно от характеристиката на автомобила - запас от мощност, чийто размер непосредствено влияе върху цената.
Загубата на капацитет - основното доказателство за износването на акумулаторната батерия, като най-високите й нива се наблюдават през първите няколко години на работа. Особено силно върху степента на деградация й влияе високата температура, поради което е в никакъв случай не бива да се допуска нейното прегряване. Също така, всяка батерия има определен брой зарядни цикли.
За да може износването на батерията да е възможно най-бавно, трябва да следвате няколко прости правила за ежедневната й употреба:
-
Не допускайте прегряване на батерията; Контролирайте нивото на заряда (не разреждайте акумулатора до минимум);
-
Не оставяйте електромобила да стои без движение.
Производителите използват различни по химически състав батерии, които могат да имат отделен експлоатационен живот. В по-голямата част от случаите, установеният от производителя гаранционен срок за работа на батериите, е 8 години.
Възстановяване на енергията
Една от най-уникалните функции на електромобилите е регенеративното спиране - превръщането на кинетичната енергия в електрическа за последващото й връщане към акумулаторния блок. Този процес е толкова добре организиран в съвременните модели, че на практика ви позволява да ги управлявате с един педал. Възможността за възстановяване на енергията в електрическите автомобили ви позволява да увеличите ходовия запас и работоспособността на спирачните накладки, които са по-малко податливи на износване поради регенеративното спиране.
Как да увеличите ходовия запас на електромобила?
Почти по същият начин, както и пробега на автомобила с вътрешно горене. За да направите това, трябва да изберете определен темп на шофиране без резки тръгвания и спирания, да използвате енергоспестяващите технологии, да не включвате отоплението на седалките, климатика, да не включвате отоплението или охлаждането на купето, докато седите в електромобила. В много електромобили е достъпен режимът на повишено възстановяване на енергията, който в комбинация с правилното използване на круиз-контрола също влияе върху ходовия запас.
Предлагаме експресна и сигурна доставка до: София, Пловдив, Варна, Ловеч, Бургас, Добрич, Стара Загора, Хасково, Смолян, Шумен, Сливен, Разград, Плевен, Монтана, Видин, Силистра, Търговище, Кърджали, Кюстендил, Габрово, Враца, Велико Търново, Пловдив, Русе, Благоевград, Пазарджик, Ямбол, Перник и други. Ние доставяме дори до най-малките села.
София, ул. Пирин 58
София, бул. Сливница 259
София, Младост 1, бл. 141
Пловдив, Тракия, бл.169
Бургас, ул. Я. Комитов 16
Варна, ул. Подп. Калитин 2