Полуоска

ТЪРСЕНЕ ПО АВТОМОБИЛ
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN
НОМЕР НА АВТОЧАСТ
МОЯТ ГАРАЖ Предварително запазени автомобили за по-лесен и бърз достъп.


Енергията на всяка кола идва от запалването на горивото в двигателя. Тази енергия трябва да се пренесе чак до гумите, за да ги задвижи. Полуоската е една от частите, по които протича този процес. 

Какво представлява и за какво служи полуоската

Тя е метален вал или друг прът, свързан към колелата и е връзката между тях. Една полуоска свързва две противоположни колела. Всяка кола има две – една за задния чифт и една за предния. Тя получава енергията от двигателя, която се придвижва по трансмисията и се завърта заедно с колелата. Материалът, от който е изработена, трябва да е изключително здрав и издръжлив на външни сили и тежести, защото полуоската издържа купето на автомобила, пътниците и товара в него, затова трябва да е стабилна.

Функцията на тази част е изключително важна и при неизправност се налага мигновен ремонт. Симптоми, по които ще познаете, че е счупена или разбита, са: голям теч на грес, чува се шум и имате трудности при смяна на скоростите, колата не се движи или чувствате вибрации при управление. 

Видове полуоски за кола

Както повечето уреди, се разделят и групират по повече от един фактор. По функцията, която изпълняват, се разделят на “жива” и “мъртва”. 

  • Живата транспортира движещата сила по трансмисията до предните колела. Устроена е от две части, свързани с връзка с много краища. Свързва се със задвижващия вал и когато той се завърти, движението се пренася до двата края;

  • Мъртвата не задвижва нищо, а само издържа товара на превозното средство, затова повечето тежкотоварни автомобили имат повече мъртви полуоски.

Според това къде е разположена в колата, като може да е задна, предна и опорна. Задната обикновено е от жив тип, за да помага при задвижването. Начинът на монтиране и поддръжка я класифицират в три вида:

  • Полуплаваща – този вид закрепва колелото за фланеца на външната част на вала.

  • Плаваща – с помощта на два лагера полуоската плава на място, като запазва позицията си и предава само въртящия момент.

  • Три-четвърти – по-сложен, но по-сигурен от полуплаващия тип. Поддържа центровката и въртящия момент при завои.

Предната може да бъде жива или мъртва. Ако е жива, помага при движението и управлението на волана при трудно-проходими терени.

Опорната обикновено се среща при превозни средства със задно задвижване. С помощта на шарнирни болтове тя може да е свързана и с предния мост.

В онлайн магазина ни Maxcar ще намерите частта точно за вашата кола, като потърсите по марката, модела и двигателя ѝ. Ще излязат чисто нови и втора употреба части с подробно описани характеристики, които да вземете предвид. Ние от Maxcar стоим зад предложенията си и предлагаме за тях 2 години гаранция. Всичко това е на достъпни цени специално за вас.

 
Оригинални авточасти за други автомобили

Оценки и Отзиви