Топ оферта
Трансмисионни масла
Има 99 продукта.
-
-
- Изгодно!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Изгодно!
-
- Изгодно!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Практиката показва, че автолюбителите не обръщат толкова голямо внимание на трансмисионните смазочни материали, колкото например на моторните. Тяхната роля обаче не е никак маловажна, защото отговарят за смазката на такива възлови места, като ходовата и кормилната част. В тази категория също присъстват различни разновидности и правилният избор е изключително важен момент, така че нека разгледаме основните фактори.
Как да изберем трансмисионно масло
По време на избора на смазка за трансмисията на автомобила е нужно да започнете от препоръките на производителя, отразени в инструкциите, защото:
-
използването на продукт от по-ниска категория е неприемливо, т. к. може да доведе до повреда в силовото предаване. Използването на продукт пък от по-висша категория е нецелесъобразно, преди всичко по икономически съображения. Колкото по-висок клас, толкова по-скъп;
-
при липсата на специални указания е нужно да се придържате към следния алгоритъм. За инертни части, в които няма хипоидно предаване, може да се прилагат смазочни материали с обозначението API GL-3. За надеждната работа на редукторите с хипоидни предавки трябва да използвате лубрикант от най-високата класификация API GL-5;
-
в общите случаи, при леките автомобили смазката от клас GL-5 се използва за водещите мостове, а класа GL-4 - за механичните предавки.
Всъщност избора не се свежда до определянето само на подходящите свойства на маслото, но и от вискозитета му. В зоните с умерени температурни условия, подходяща стойност е например 90. Ако обаче използвате всезонен смазочен материал, то тогава е препоръчително да се ориентирате към индексите от сорта 80W-90, 75W-90 и 85W-90.
Как и колко често е необходима смяната му
Процедурата по подмяната не е особено сложна и за начало превозното средство трябва да се позиционира на равна повърхност и да се изчака двигателя да загрее до работната си температура. После поставяте под съответния клапан някакъв съд, в който да изтече старата течност - обикновено отнема 5-10 минути.
Сменя се масления филтър, отвъртайки стария и завъртайки новия на същото място, като преди това се пълни например до половината с новата течност. Останалата част се налива през съответния отвор за целта, като постоянно се следи нивото.
Честотата на подмяната варира в зависимост от един или друг модел превозно средство, но обикновено се определя от производителя. Обичайно става дума за не по-малко от 60-80 хиляди километра пробег.
Видове масла
По класификация, са много сходни с моторните и те също се разделят на минерални, полусинтетични и синтетични.
Защо да изберем Maxcar.bg
Защото вече сме дълго време на пазара и много хора ни познават и знаят, че при нас търговските отношения са напълно прозрачни, цените едни от най-достъпните, а качеството на стоките най-високото, така че заповядайте и вие и няма да останете разочарован.
Предлагаме експресна и сигурна доставка до: София, Пловдив, Варна, Ловеч, Бургас, Добрич, Стара Загора, Хасково, Смолян, Шумен, Сливен, Разград, Плевен, Монтана, Видин, Силистра, Търговище, Кърджали, Кюстендил, Габрово, Враца, Велико Търново, Пловдив, Русе, Благоевград, Пазарджик, Ямбол, Перник и други. Ние доставяме дори до най-малките села.
София, ул. Пирин 58
София, бул. Сливница 259
София, Младост 1, бл. 141
Пловдив, Тракия, бл.169
Бургас, ул. Я. Комитов 16
Варна, ул. Подп. Калитин 2