Ръчна спирачка

ТЪРСЕНЕ ПО АВТОМОБИЛ
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN
НОМЕР НА АВТОЧАСТ
МОЯТ ГАРАЖ Предварително запазени автомобили за по-лесен и бърз достъп.


Спирачната система е сред лостовете за управление на превозното средство и нейната изправност е задължителна. Ръчната спирачка е част от нея, за предназначението на която ще стане дума по-долу, както и за отделните видове и принцип на работа.

Какво е предназначението на ръчната спирачка

Това е спирачен механизъм, който в повечето случаи се задейства чрез издърпване и отпускане на изведен в салона на автомобила лост. Неговото предназначение е да поддържа колата неподвижна на паркинга или при спиране по наклон. Това може да е алтернатива за намаляване на скоростта при отказ на основната първична спирачна система. 

Лостът на ръчната спирачка обикновено се намира между двете предни седалки, за да е удобен за бързо хващане с дясната ръка на водача. Той е поместен в луксозен кожен маншон за пълно съответствие с интериорното оформление на салона. При издърпването му се опъва жило, което задейства модул за спирачните накладки и блокиране на задните колела.

Какви видове има

Това, което бихте намерили, е:

  • гореописаният работен механизъм на ръчната спирачка е и най-често срещаният механичен вариант. Той е независим от хидравличната първична спирачна система и се използва като алтернатива при повреда;

  • хидравличната ръчна спирачка е по-съвременното устройство, наподобяващо механичното, но с липсата на жило и използването на хидравлика за задействане на накладките;

  • електрическият вариант се появява за първи път през 2001 г., но днес е по-масово прилаган в автомобилите. Тук задвижващият механизъм работи посредством електрическо моторче, а лостът за издърпване е заменен с бутон за натискане. Често се среща при наличие на автоматична скоростна кутия. В случая се използва и специален датчик, който сигнализира на арматурното табло при нужда от смяна на накладките.

Кои са често срещаните проблеми

Механичната ръчна спирачка има изключително опростен работен механизъм и проблемите с него основно се отнасят до разтягане на жилото и невъзможност за сработване на накладките при издърпване на лоста. Това се случва след пробег от над 10 000 км и изисква регулиране на дължината чрез натягане на жилото. Неговото скъсване е друг срещан проблем, който обикновено се наблюдава при използване на замръзнала ръчна спирачка. В подобен случай се къса изтънялото жило и механизмът окончателно спира да работи, за което се изисква ремонт.

При замръзване се препоръчва поливане на задните колела с гореща вода. В други случаи е възможно отвеждане на изгорелите газове на работещата кола чрез маркуч до проблемните места за около 5 минути до размразяване и сработване на механизмите.

За още съвети и огромен каталог от различни авточасти на достъпни цени, заповядайте в онлайн магазин Макскар. Тук, освен изгодните оферти, получавате професионално съдействие и отлично обслужване.

 
Оригинални авточасти за други автомобили

Оценки и Отзиви