Жило ръчна спирачка

ТЪРСЕНЕ ПО АВТОМОБИЛ
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN
НОМЕР НА АВТОЧАСТ
МОЯТ ГАРАЖ Предварително запазени автомобили за по-лесен и бърз достъп.


Изправността на ръчната спирачка на автомобила е от важно значение не само за законовата експлоатация на превозното средство, но и за безопасността на водача и неговите пасажери по време на път. Специалното жило е основна част от целия спирачен механизъм, така че по-долу ще разгледаме неговите особености и как се сменя и какви оферти можете да очаквате от онлайн магазин Макскар?

Какво представлява жилото на ръчната спирачка

Това е компонентът, който предава силата на опъна на лоста от салона на колата към накладките, които притискат диска на всяко от колелата, за да ги блокират. В блокирано състояние колелата не могат да се въртят и така гарантираме безопасността си и ограничаваме вероятността автомобилът самостоятелно да тръгне надолу, когато е спрян.

Ръчната спирачка представлява вторична спирачна система, чиято основна цел е независимост от хидравличната, която всъщност е първична в превозното средство. Така вторичната се явява резервен спомагателен вариант при отказ на първичната.

Как да разберем, че жилото е скъсано

В съвременните автомобили на арматурното табло има светлинен индикатор, който свети при вдигане на лоста на ръчната спирачка. Когато жилото е скъсано или хлабаво, индикаторът няма да светне, дори лостът да бъде издърпан в крайно горно положение. Това може да е ясен знак за несработване на системата и необходимост от проверка и отстраняване на проблема. За да тествате работоспособността на ръчната спирачка, можете да поставите колата на 25% наклон и да издърпате лоста. Ако въпреки това автомобилът тръгне надолу, то със сигурност има неизправност, която трябва да се отстрани.

Проверка на състоянието на жилото, според мнения на опитни водачи, се прави на всеки 30 000 км. пробег. Ръчната спирачка се счита за изправна, ако успява да задържи неподвижно превозното средство под наклон от 25 градуса с повдигнат лост от 2 до 8 щраквания на степените.

Кога се сменя

Ако жилото е до такава степен разтегнато, че то не може да се затегне до нужната за нормалната му работа степен, то трябва да се смени. Ако задвижването на механизма е от две нишки, а само едната е неизправна, то експертите препоръчват смяната и на двете. Това се извършва в съответствие с инструкциите за ремонт и поддръжка на превозното средство. Стандартно процедурата се извършва така:

  • разхлабване и демонтаж на компенсатора;

  • изваждане на повредената част чрез разхлабване на крепежните гайки;

  • отстраняване на накрайниците от двете страни на държачите;

  • монтажът на новия компонент се извършва в обратния ред и накрая се регулира опънът.

В онлайн магазин Макскар ще откриете само нови и с висококачествена изработка авточасти на отлични цени.

 
Оригинални авточасти за други автомобили

Оценки и Отзиви